XIV AY - Seminaari ” Uutta kohti ” pidettiin la 6.2.2016 Hotelli Vaakunassa . Kallela- sali oli aivan täynnä innostunutta väkeä. Euran kunnanjohtaja Juha Majalahti alusti aiheesta Satakunnan suunta. Alustuksessaan hän kävi läpi Satakunnan historian, nykyhetken sekä mielenkiintoisen osuuden Satakunnan mahdollisuuksista tulevaisuudessa. Metalliliiton puheenjohtaja Riku Aalto kertoi alustuksessaan, miten edunvalvonta on joukkuelaji. Lisäksi kuultiin häneltä näkemyksiä tulevaisuuden kehityssuunnasta, uudesta keskusjärjestöstä sekä Metallin, Paperiliiton, Teamin ja Puuliiton yhteistyö- tai fuusiohankkeesta. SDP:n 2. varapuheenjohtaja Sanna Marin alusti aiheesta SDP:n suunta. Hän kertoi oppositio-, järjestö- ja strategiatyöstä. SDP- huomenna osuudessa hän kävi läpi lyhyen aikavälin tavoitteet, vuoden 2017, 2019 ja 2023 vaalit. Lisäksi hän käsitteli järjestöstrategiaa sekä esitteli ajatelmia mahdollisista sääntömuutoksista. Tilaisuuden lopuksi oli osallistujien paneeli. Paneeliosuudessa käytiin vilkas keskustelu ajankohtaisista asioista.